Somnis ferroviaris
A corre-cuita em llevo, agafo un dels
cotxes elèctrics municipals compartits i just arribo a temps a l’estació de
l’AVE Penedès, a 20 km de casa. Amb dificultats trobo aparcament. Vaig a Girona,
i només hi ha dos AVANT pel matí. Sort que l’estació està fora de la ciutat. No
durarà massa aquesta comoditat.
Al costat de l’aparcament, que no
para de créixer, ja han concedit llicència per un gran supermercat, una estació
de BUS, un edifici d’oficines i la premsa ja ha anunciat la construcció d’un
hotel IBIS.
ADIF ha comunicat l’imminent desaparició
de les estacions de Vilafranca i La Granada. És una despesa inútil tenir tres
estacions en quatre quilòmetres, declaren.
De fet, els dos municipis
implicats estan en converses per fondre els dos municipis i dissenyar un gran
pla d’expansió urbanística de 400ha i 100.000 habitants, amb epicentre a l’estació.
Ho encarregaran a un famós equip de la Universitat Politècnica.
Corren rumors que el nom del nou
municipi serà VILAFRANADA. Tot i l’oposició dels veïns del Molí d’en Rovira i
d’alguna DO, l’excel·lentíssim alcalde, de VOX, candidat a comandar el futur municipi
i veguer major de la vegueria, ja ha anunciat que la nova ciutat aspira a ser
la mini metròpoli penedesenca i capital de la logística catalana. Tot i la
temporal crisi del sector, els trens de mercaderies seguiran passant, afirma.
Comentaris