Àgora contemporània


Demano disculpes per haver arribat tard al debat sobre el carrer Comerç, confiava que el sentit comú i el bon criteri tècnic refermarien una correcta solució política sobre el Pla. No ha estat així, i el projecte s’ha tancat en fals.

Aquest, no té només per objectiu salvar unes naus històriques de la ¨cremਠespeculativa i menys, envoltar-les d’habitatges, regalant 20.000 m2 de sostre, de més.

El projecte ha de servir per articular un conjunt d’elements que generin un nucli potent capaç de dinamitzar la ciutat i projectar-la cap a la capitalitat del territori que acaba de néixer.

Tenim el transport públic de rodalies i l’Ave, un al costat de l’altra, que passen soterrats pel centre de la ciutat. Situats estratègicament al costat de l’estació de busos i perfectament accessible des de l’AP-7, la C-15 i la N-340.

Per sobre emergeix un espai central envoltat de naus d’alt valor històric, contenidors d’activitats cíviques, culturals i econòmiques que, juntament amb l’edifici de l’estació, formen una gran plaça cívica.

Tot això recolzat per moltes hectàrees buides al sud, fins la variant de la N-340, que permet ordenar un gran espai de ciutat i dotar-lo dels serveis, aparcaments i edificacions necessàries per servir aquest nou centre direccional. El preu i els objectius no són costosos ni utòpics. Ens ho deixarem perdre?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Vivim en el paisatge

Un Pla inclinat

O caixa o faixa

La vinya morta

Natural

Un país distòpic