Àgora contemporània
Demano disculpes per haver arribat
tard al debat sobre el carrer Comerç, confiava que el sentit comú i el bon
criteri tècnic refermarien una correcta solució política sobre el Pla. No ha
estat així, i el projecte s’ha tancat en fals.
Aquest, no té només per objectiu
salvar unes naus històriques de la ¨cremਠespeculativa i menys, envoltar-les d’habitatges,
regalant 20.000 m2 de sostre, de més.
El projecte ha de servir per articular
un conjunt d’elements que generin un nucli potent capaç de dinamitzar la ciutat
i projectar-la cap a la capitalitat del territori que acaba de néixer.
Tenim el transport públic de
rodalies i l’Ave, un al costat de l’altra, que passen soterrats pel centre de
la ciutat. Situats estratègicament al costat de l’estació de busos i
perfectament accessible des de l’AP-7, la C-15 i la N-340.
Per sobre emergeix un espai
central envoltat de naus d’alt valor històric, contenidors d’activitats
cíviques, culturals i econòmiques que, juntament amb l’edifici de l’estació,
formen una gran plaça cívica.
Tot això recolzat per moltes
hectàrees buides al sud, fins la variant de la N-340, que permet ordenar un
gran espai de ciutat i dotar-lo dels serveis, aparcaments i edificacions
necessàries per servir aquest nou centre direccional. El preu i els objectius
no són costosos ni utòpics. Ens ho deixarem perdre?
Comentaris