Ressò de revolta

Interessant article de la Rosa Giralt Pros sobre el projecte de 60.000 m2 del "Logistic Park" a Banyeres. Els comentaris que genera, donen la pauta de la desintegració social que estem vivint.

L’escrit esmenta les lluites del 2004 contra el CIM que, tot i les grans mobilitzacions i l’aturada en sec del projecte en la crisi del 2008, avui el Baix Penedès s’està convertint en una caòtica regió logística sense ordre ni concert.

Lluny, en l’oblit, queda el Pla Territorial aturat, iniciat el 2014, on es plantejava, en debat democràtic, un model orientat cap a la creació d’una regió prioritàriament agroalimentària que s’integrés amb les dues regions metropolitanes.

Sembla que avui dia, pretendre articular un territori en base a criteris ambientals, socials i econòmics i dotar-lo d’ànima i personalitat, és una responsabilitat incòmode passada de moda.

El debat ciutadà es substituït per discursos de frases que piquen el cervell però no diuen absolutament res: ‘llocs de treball’, ‘industrialització’, ‘creixement’, que, hipòcritament, empren per anunciar un futur incert i malgirbat. Mentre, les lluites socials es limiten a defensar petites parcel·les locals. Ni rastre de la magnitud de la vegueria.

No s’acaba d’entendre que un territori geogràficament ben posicionat s’acabi empobrint d’aquesta manera tan miserable.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'Aranya i el Drac

Sempre arribem tard

Pot petit, bona confitura

Tres Estacions i un Aeroport

Un conte de Nadal

Trencadís