Els cotxes elèctrics, a la Xina
Ens destaquem pels
nostres paisatges: els agrícoles, la vinya, el secà i els boscos de les
serralades i els pocs que ens queden dels marítims. La resta estan marcats per
l’especulació del “creixement” i formen part de la tipologia urbana de
qualsevol perifèria.
Aquests paisatges agrícoles
però, dels que en posseïm molts i de qualitat, es troben en perill: eixuts pel
clima i sota l’efecte depredador dels fons voltor.
El paisatge no és una
postal ecoturística, és un patrimoni productiu d’un elevat valor ambiental que
ens permetrà participar del govern metropolità amb els mateixos drets que la
resta dels territoris densament poblats de l’entorn. Aquests, ofegats en si
mateixos, necessiten dels paisatges oberts per respirar, alimentar-se, i penetrar
les arrels en la terra que tota metròpoli amaga i evapora.
Les indústries
internacionals se’n van. Aquí no tenim matèries primeres per fabricar cotxes
elèctrics. Aquestes, aquí, són els nostres paisatges agrícoles i naturals amb els quals desenvolupar projectes creatius propis
si volem formar part de la Societat del Coneixement Megaregional.
Però, compte! Els grans
inversors estan a l’aguait i afirmen públicament que “el capital natural és un sector en creixement i grans oportunitats de negoci”. Ells concentren
terres, industrialitzen paisatges i converteixen el petit i gran pagès en
esclau.
Comentaris