Carn de Corredor
l’ANC del Vendrell va presentar en Joan Amorós, activista cultural
català i president de Ferrmed, organització de 15 anys dedicada a fomentar el
corredor ferroviari del mediterrani.
Comentava que des de Madrid no hi ha pensament lògic per estructurar un
bon projecte ferroviari, ni tampoc interès, ans el contrari, el Mediterrani,
per a ells, passa per la capital del Regne.
Però insistia en la necessitat d’estructurar una xarxa per a trens de
1500 metres de llarg que reculli totes les mercaderies que arribaran als ports de
la península, amb vaixells cada vegada més grans, des de l’extrem orient, a través d’un Mediterrani
que és el corredor més transitat del món.
Catalunya es troba en la cruïlla de camins logístics entre el corredor
marítim, Est-Oest i el ferroviari del mediterrani d’Algeciras a Copenhaguen. Segons
ell, ens hem de preparar, la logística ens envairà, té futur a casa nostra.
Li vaig preguntar què li semblava el Logis Penedès. Va dir que es
tractava d’un port sec per deixar-hi les mercaderies que no cabran en el ports
de Barcelona i Tarragona. Que seria responsabilitat nostra poder-lo convertir
en un sistema econòmic de valor afegit. Sembla que el Penedès està abocat, segons
ell, a ser el contenidor logístic dels ports metropolitans.
Dels efectes colaterals d’aquest creixement logístic desmesurat no se’n
va parlar. Ni del paisatge, ni de la gent.. L’economia per damunt de tot.
Comentaris