8/6/12

Multes miserables


Transitava per la N-340 travessant l’Arboç. A la vorera, prop de l’oficina de la policia municipal, hi havia una càmera sobre un trípode. Vaig pensar que feien alguna prova sobre el trànsit. Una setmana després m’arribava una multa de 100 € per excés de velocitat: “..per anar entre 41 i 60 km/hora.”.  

Vaig pagar la multa al banc. L’empleat em diu: “No ets l’únic. Més persones han caigut en la mateixa trampa. Estic preocupat que no m’hagin enxampat, dons hi passo cada dia per venir a treballar”. 

Dies més tard em ve un amic a demanar-me diners. Em diu que no arriba a final de mes perquè ha de pagar un imprevist, una multa de l’Arboç, al mateix lloc. No l’ha pagada a temps i no s’ha beneficiat del “descompte” que generosament fan les nostres administracions.

Sabem que molts ajuntaments tenen problemes econòmics i, segurament, aquesta pràctica de posar multes de 100 € per anar a més d’un quilòmetre de l’establert i sense previ avís és una temptació per ajudar-los, però pot resultar contraproduent per a molts ciutadans que no poden arribar a final de mes. Escurar la llei i sancionar d’amagatotis no és massa noble que diguem.

L’ajuntament podria fer un gest de generositat i posar un rètol ben gros avisant que, tothom qui passi per L’Arboç, miri fixament el seu comptaquilòmetres i procuri no passar de 39 km/h. si no vol ser  sancionat.