Memòria de peix
L’accident a la N340, que ha costat tres vides més, ha reactivat les
protestes dels municipis d’aquest eix demanant aplicar mesures i incentius per abaratir,
o fer gratuïts, els peatges de l’AP7 i alliberar així la càrrega de trànsit de la
N340, convertir-la en un eix menys perillós a l’espera de l’autovia A7.
Molts recordem que el fil conductor de les actuals demandes van néixer arrel
del projecte del CIM a l’Arboç-Banyeres allà per l’any 2004 -fa 14 anys- on es
va iniciar el potent moviment “No Fem el CIM” en contra de l’A7 i d’implantar
zones logístiques i ports secs sobre el Penedès vitivinícola.
La lluita d’aquest moviment social va generar propostes coherents sobre
infraestructures del transport, tècnicament viables i respectuoses amb el medi,
que han caigut en l’oblit.
Ara, amb la revifalla de la crisi, torna el CIM, i amb ell unes
reivindicacions descafeïnades, sense debat sobre el model territorial que, anys
enrere, ja s’havia consolidat com adequat.
Fem memòria: 1. l’any que ve s’acaba la concessió de l’AP7 i per tant
la possibilitat d’establir unes regles de joc noves per tot el país. 2. que la
majoria de la gent del Penedès va dir No al Cim i a la A7 –busqueu
hemeroteques-. 3. que l’eix mediterrani de Mercaderies, de moment, passa per
Madrid i el corredor del Penedès es queda amb la contaminació i el trànsit de
camions, passin per l’A7, l’AP7 o la N340.
Comentaris